perjantai 26. lokakuuta 2012

Lukijalta saatu haaste! :)

Moi.

Eli tänään on vuorossa lukijaltani (http://drown-in-my-world.blogspot.fi/) Henna-Kaisalta saat haaste, jossa tarkoituksena on esitellä muille oman elämänsä aakkoset. Itse en taida nyt lähteä haastamaan ketään takaisin, mutta teen sen itse kuitenkin. :>

A = Tämä on aika helppo, eli Aisha, minun ensimmäinen biologinen lapseni, jonka elämää saan ylpeydellä seurata joka päivä, miten kasvaa ja kehittyy koko ajan.

B = Basri. Rakas mieheni, jonka ansioista en ole alkoholisti ja huonoilla teillä. Auttaa kaikessa ja tekee perheensä eteen enemmän töitä, kuin mitä ITSE olen koskaan nähnyt kenenkään tekevän. Sanoo joka päivä rakastavansa minua, ei ikinä unohda. <3 Kiitos aviomieheni olemassa olostasi, ilman sinua ei olisi minua.

C = Cafe. Kahvi. Johonkin oli pakko tämäkin saada. Mun ilta on aina sama, Aisha nukkumaan, kahvinkeitin päälle, masterchef, blogi, Facebook.. Iltakahvi on ihanaa!

D = Dashuri. Rakkaus albaniaksi. Todella tärkeä asia, etenkin se että löydät itsellesi sen oikean ihmisen, jonka kanssa haluat jakaa elämäsi. <3

E = Elämä. Joskus saat siihen uuden mahdollisuuden ja silloin kannattaa käyttää se hyväksi. Arvosta sitä, elä sitä, elä se itsellesi, älä muille. :)

F = Facebook, en oikeastaan kommentoi kenellekään facebookissa, paitsi Muslimisiskoilleni, esim. neuvoja, kehuja tms.. En käytä sitä hirveästi kuin blogini julkaisuun, ns. tyylikuvien ja joskus joidenkin ärsyttävien tapahtumien tai opettavaisten kommentien julkaisuun. 

G = Gesuar. Eli onnellinen albanian kielellä. Olen sitä, itken todella usein nykyisin onnesta. Mies parkani, kun joutuu aina kuuntelemaan nyyhkyttelyäni. :D 

H = Huumori. Sillä pärjää aika pitkälle elämässä. 

I = Islam. Ilmiselvä valinta varmasti. :) Mutta sattuu olemaan minulle erittäin tärkeässä asemassa elämässäni; se johdattaa, auttaa arkipäivän asioissa, sekä pitää minut vahvana kaikista vastoinkäymisistä huolimatta.

J = Jaksaminen: yöherääminen, aamuherääminen, kaupassa käynti, ruoanlaitto, siivoaminen, lasten hoito, ulkoilu, siivoaminen, siivoaminen. :D Täytyy tasapainoittaa päivät niin, että jaksaa aina tehdä samat rutiinit.

K = Koti. Ihana paikka tulla, ja rakastan pitää sen siistinä. 

L = Läsnäolo. Hirveän tärkeää minulle lapsen kasvatus etiikassani. On ihanaa, kun lapsi tietää, että joku on aina läsnä ja pätee myös kuunteluun. :)

M = Musliminaiset. Taas aika selkeä valinta. Olen Muslimibongari, aina, kun näen Musliminaisia porissa, tulen onnelliseksi. :) Outo tapa jonkun mielestä, mutta en mahda itselleni mitään. :) Perheenikin aina sanoo minulle, että katso, kello kolme, huivipäinen Muslimi tulossa. :D

N = Nooralotta. Meidän perheen vanhin lapsi. Ihana ja avulias ihminen. :)

O = Oppi. Koskaan sitä ei voi olla liikaa. Itse olen kauhea Islamin uskon opiskelija. Säännöllisesti kasvatan tietämystäni,etteipääse unohtumaan.

P = Pulla. Leivonta ja ruoanlaitto on lähellä sydäntäni. 

Q = Qytet, on albaaniaa ja tarkoittaa kaupunkia. Aisha rakastaa kaupungille menoa, koska pääsee bussiin. :)

R = Rukous. Suoritettava joka päivä. :) Olen opetellut Arabiaksi rukoukset, ja se on sellaista omaa aikaa. :) Joka kerta myös extra rukouksia, jossa kiitän Jumalaa kaikesta minkä hän on minulle antanut, ja pyydän anteeksi, jos olen tehnyt jotakin ohi opetuksien. :)

S = Silmät. On sielun pieli. Silmät kertovat paljon ihmisestä.

T = Teinit. Meillä on niitä kaksi kotona. On ne vaan joskus niin ärsyttäviä, mutta silti niin ihania. :)

U = Uni. Todella tärkeä asia, etenkin pienen lapsen vanhemmille.

V = Valitus. Paljon kuultu on. :D 

X = Xmas. Lyhenne joulusta. Joulukuu yleisestikin on ihanaa aikaa. Aishakin syntyi silloin ja jouluna kaupoissa on aina ihana tunnelma, ja radiosta soi joulumusiikki. Muslimit sinänsä eivät kuulu viettää joulua, mutta silti, ei sitä voi kieltää, etteikö se olisi kaunis. :)

Y = Yöherääminen. Meillä herätään vieläkin ainakin vähintään 4 kertaa/yö. :D

Z = Zemer. Albaniaksi sydän. Koitan tehdä kaikki asiat nykyään täydestä sydämestä

Å = Pakko laittaa sama, kuin Henna-Kaisa, eli Åbo, turku. Sinne jos jonnekin suomeen haluaisin muuttaa. :)

Ä = Äiti. Aina lapselle niin tärkeä. Jokaisen äidin kannattaa muistaa se, että jokainen lapsi on aina lapsi, vaikka kuinka se kasvaisi. :)

Ö = Ötökät. En tykkää. :S Minulla on kova työ opettaa lapseni olemaan pelkäämättä niitä. Mutta haluaisin kyllä. :D

Vaikea pala oli! :) Mutta sain kaikki kohdat tehtyä! :) Kiitos Henna-Kaisa! 

- Eveliina

1 kommentti:

  1. Ihanaa, että tartuit haasteeseen! :) Sulla on ihanat elämän aakkoset! <3

    VastaaPoista