tiistai 30. lokakuuta 2012

Kylässä Muslimeilla! :)

Hei lukijat,

Tänään oli aika kiintoisa päivä. Olin sopinut naapurissa asuvien Musliminaisten kanssa tapaamisen, jotta voin auttaa heitä tekemään afganistanilaista "toffeeta" nimeltään Sheerpira. Oli jännittävä odottaa koko päivä koska menen sinne. Ja kun aika tuli oli ihanaa! :> Olen sellainen Muslimifriikki, että nautin kun saan seurata, miten Muslimikulttuuri menee ja millaista se on, kun en ole sitä saanut seurata esimerkiksi lapsuudessani, niin kuin monet muut syntyjään Muslimit ovat. 
Autoin heitä Sheerpiran kanssa ja Aisha nautti, kun sai riehua kaikessa rauhassa, eikä ketään huutanut/kieltänyt häntä tekemästä, mitä hän halusi tehdä; heitellä popcornit, sipsit, keksit ja jopa lasikulhon lattialle. Mutta ei se heitä haitannut. Minulle tarjottiin hyvää afganistanilaista ruokaa, itse tehtyä leipää ja chilisalsaa. :) Kun olin siirtymässä olohuoneeseen, Aisha oli murustanut soffalle ja Musliminainen ripeästi menee ja heittää roskat mieluummin lattialle, ettei vieraan tarvi istua niiden päälle. Ja muutenkin, Muslimikulttuuri ei salli ruoan päälle istumista tai esimerkiksi ruoan heittämistä vessapyttyyn. Ruoka on pyhä asia, eikä sitä tule heittää sinne, minne ihminen tekee asiansa. 
Oli oikein onnistunut päivä, vaihdoimme facebook tietoja, ja siellä sovimme seuraavasta tapaamisesta, milloin he tekevät minulle afgaanilaisen juhla-aterian, ja opettavant miten tehdään erilaista riisiä, kuin mihin suomalaiset ovat tottuneet. :) Huomenna tiedossa kaupunkireissu siskoni Millan, Aishan ja äitini kanssa, jolloin menemme mm. hakemaan minulle seuraavan Christina Aguilera-kokoelmaan pääsevän hajuveteni, jonka saan äitiltä syntymäpäivä lahjaksi. Siis huomisiin!

- Eveliina

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti