torstai 25. lokakuuta 2012

Synttäripäivä!

Moi!

Tänään oli syntymäpäiväni. Tytärpuoleni leipoi minulle kakun ja minä leivoin vielä toisen. :) Ei oikein tässä iässä enää tulee kovin mitään synttäreitä vietettyä, äitini kävi kahvilla ja vei myös kakusta siskoilleni mukanaan, kun he eivät päässeet mukaan. :)
Paljon on kyllä tapahtunut näiden vuosien sisällä. On ollut joitain todella suuri muutoksia elämässäni ja kehitystäkin on nähty hirveästi, kuin mitä olin esimerkiksi neljä vuotta sitten. Elämä kuljettaa sinut juuri sinne, minne sinun kuuluukin mennä. Niin minä ainakin ajattelen. Seuraavat 24 vuotta voinkin sitten jatkaa itseni kehittämistä ihmisenä ja Muslimina, sekä koittaa ehkä olla hivenen kärsivällinen ihmisiä kohtaan. Olen vain äkkipikainen ja hyvin hermostuva ihminen, jos minua ei ymmärretä tai lähinnä ellei pointtiani tajuta. Olen sellainen kirjoittaja, että vain todella hyvin tekstin sisään menevä ihminen tajuaa, koska olen hieman vitsikäs, sarkastinen tai jotakin muuta siltä väliltä. 
Olen siis pahoillani, että joskus voin olla hieman kärkäs, mutta olen vain todellakin kokenut omalla kohdallani todella paljon asioita, etenkin rasismiin liittyen, ja minusta on tullut sellainen, että en oikeasti usko, että hirveen moni suomalainen oikeasti katsoo asioita niin, että esim. olisin itse valinnut Islamin, ja uskon että aika moni suomalainen on myös rasisti jossakin mielessä. Haluan vain tehdä selväksi postauksissani ja kirjoituksissani, että Islam oli oma valinta ja että en siedä, miten suomalaiset kohtelevat ulkomaalaisia. Ja myöskään en voi ymmärtää, miksi suomalaiset, ainakin useat, haluavat että ulkomaalainen luopuu kulttuuristaan, kun tämä tulee suomeen? Eivät he mielestäni ole uhka. Erilaiset kulttuurit olisivat kauniita rinnakkain. Molemmat voisivat oppia toisilta ehkä jotakin ja maailmasta tulisi niin kiva, jos kaikki vain voisivat hyväksyä toisensa sellaisina, kuin ovat. :)
Mutta okei, eli otin muutamia kuvia huiveista, joita ei ole paljon tullut käytettyä ja koitin laittaa hieman erilailla niitä. Sekä tottakai kakuistakin löytyy kuvat! :))

Voisin käyttää aina huivia todella peittävästi näin, mutta se
voisi aiheuttaa närkästystä ainakin porissa. Ehkä joskus saan
joko rohkeutta tai muutetaan jonnekin missä voi aina käyttää
ihan niin kuin itse haluat.

Albanian värit! :) Mieheni on albaani! :)

Nean tekemä kakku! Siis tytärpuoleni http://neas-obsessions.blogspot.fi/ tuossa
linkki hänen blogiinsa! :)




Tässä käytin sellaista "ympyrähuivia"
eli missä ei ole avonaisia päitä. :)

- Eveliina

2 kommenttia: