keskiviikko 6. kesäkuuta 2012

Elämän epäreiluus on joskus ihmetyttävää.

Elämä on epäreiluu joskus. Mua on alkanut niin paljon ketuttamaan joidenkin ihmisten käytös... :< Siis mun siskosta voisin alottaa, se on joutunut kokemaan kaikenlaista koulukiusaamista yms.. Okei se osaa olla joskus aika dramaqueen, et siitä saa varmasti helpon kiusattavan, mutta silti! Muutkin ihmiset joutuu kärsimään hirveästi nykypäivänä. On kauheat ulkonäkö paineet ja koko ajan yritetään miellyttää muita ihmisiä ja unohdetaan koko ajan se kaikkein tärkein: Mitä minä haluan? Millainen minä haluan oikeasti olla? 
Haukutaan pempun muotoa, hiuksia, jos ne on jäänyt vähän pystyyn, silmiä, nenää, kaikkea mitä vain voit keksiä. Nykyään melkein jopa lihavat jätetään rauhaan, kuin silloin kun minä olin pieni, lihavat saivat kärsiä. Nyt saavat kärsiä ne, jotka eivät istu johonkin muottiin. Vai väitättekö, että kun kävelette kaupungilla esimerkiksi ja katsotte ympärillenne, että ette huomaa kuinka jokainen nuori muistuttaa pukeutumisellaan ja ulkonäöllään muita, ainakin melkein kaikki.
Ja kaiken a ja o oli, kun menin kaupungille yksi päivä ja kävin yleisövessassa, se oli aivan täynnä nuoria tyttöjä suoristamassa hiuksiaan kaupunkiin mukaan otetulla suoristusraudalla (kuka ottaa suoristusraudan mukaan kaupunkiin?) ja sitten kuulu äänet: onko sulla lakkaa? Onko sulla ripsaria? Entä onko mun tukka hyvin? Näytänkö kamalalta? Tuleeko teille koskaan sellainen tunne, että näytätte TEIDÄN mielestä hyvältä, mutta silti on vaan pakko mennä kysymään mielipide joltakin muulta? Itsevarmuutta tytöt ja naiset! Oikeasti, se kannattaa! Olen niin paljon yrittänyt puhua siskolleni siitä, että ei kannata haluta olla kuin muut, vaan etsi se oma juttusi, äläkä anna muiden lannistaa sinua, koska nykypäivänähän koulukiusaamisessa voi olla jopa enemmän kyse kateudesta.
Sitten on niitä ihmisiä, kun ei vain voi tehdä mitään ilman siskonsa hyväksyntää, siis ei mitään. Tunnen jopa yhden. ;)) Miksi aina se sisko? Minultakin tämä kyseinen henkilö kysyy, että onko tämä hyvä näin? Vastaan, että mun mielestä on. Ja sitten se menee kuitenkin ja kysyy siskolta ja sanoo minulle, että ei se ollu hyvä. :D Siis miksi edes kysyt sitten minulta? :)) On mennyt kauheaksi epävarmuudeksi tää maailma. Monet nuoret tytöt ei anna itselleen lainkaan krediittiä itsestään, vaan antavat muiden päättää millaisia he saavat olla. Tähän loppuun sopisi hyvä sanonta: "Jotkut yliarvostavat sitä, mitä he eivät ole ja aliarvostavat sitä, mitä he ovat." 
 

Eli minusta jokainen voisi miettiä, miten näkee itsensä ja miksi? Kuka sinusta on tehnyt epävarman? Miten voisin parantaa omaa epävarmuuttani? Uskaltaisinko kokeilla jotain sellaista, mitä olen aina halunnut kokeilla ulkonäköni suhteen, enkä välitä mitä muut minusta ajattelevat? 
Rakkaat tytöt ja naiset, etenkin tytöt! Kokeilkaa joskus olla toisillenne mukavia, lopettakaa iankaikkinen kilpailu ja toisten lyttääminen. Aina karmalla on tapana tulla takaisin, eli jos sinä kiusaat jotakin, sinun osaksesi tulee jotakin epäonnea ja se kiusattu tulee vielä jonakin päivänä näyttämään sinulle närhenmunat! Sitä mieltä mä olen, koska mulle kävi niin. Olin kiusattu ja kiusaaja, ja molemmat tapahtuivat minulle. Epäonni ja että sain kuitenkin sen jälkeen sanoa jollekin katso minne minä olen elämässäni päässyt?

-Eveliina

1 kommentti: