sunnuntai 8. heinäkuuta 2012

RAISING MY FAMILY.

MEET THE REST OF MY FAMILY-POSTAUS.

Aloitan vaikka aviomiehestäni, Basrista, joka on temperamenttinen luonne. Aina oikeassa, aina opettamassa. Koko elämänsä töissä ollut, hienosta muslimiperheestä, kotoisin makedoniasta. Kuitenkin Albaanialainen. Monet kuvittelevat hänen olevan Islamin löytämisen takana, ja että minut on pakotettu tähän. Mutta tarina on aivan eri, kuin mitä TE luulette. Itse kiinnostuin siitä, kun sain kuulla hänen olevan muslimi, ja itse olin odottanut löytäväni jotakin sisältöä elämääni, ja kristinusko tuntui tylsältä minulle.

Sitten meidän perheen lapset, aloittaen vanhimmasta, eli Noorasta. 

Noora on meidän perheen urheilija, siis sellainen joka ottaa sen aivan 250%:n tosissaan, niin kuin tulokset sen osoittavatkin. Noora on minun kotiapulaiseni ja varmasti myös aina auttamassa minua kaikessa, jos vain pystyy. Nooran luonne muistuttaa täysin melkeinpä Aishan, vauvani, luonnetta. Vilkas, energinen, kaunis, temperamenttinen tyttö/naisenalku. Kauhea sottapytty, mutta kai se on se hälläväliä-asenne, kerran tässä vaan eletään, joten vedetään ranttaliksi asenne! :)  
Noora on silti ehdottomasti siitä hyvä, että hän ainakin yrittää olla oma itsensä aina. Ei mielistele ja sanoo kaiken niin kuin asiat ovat. Hän on muiden lasten, etenkin Nean kingi, ja Nooran sana on useimmiten heille...

LAKI.

:))


Rami on meidän perheen ainoa poika, joka uurastaa kuntosalilla, töissä ja koulussa. Hänen urheilu-uransa on katkolla polvivamman takia, ja siitä poika onkin ollut maassa. Yksi leikkaus jo tehty ja toista täytyy odottaa, kunnes kasvu loppuu ja sen jälkeen olisi, Insallah, mahdollisuus taas pelata itsensä huipulle. Rami on sellainen minä-minä-minä-asenne, tykkää omasta peilikuvastaan ja on aina sliipattu. Rakastaa olla tyylikäs ja aina oikeassa. Ramin kanssa on turha kilpailla tiedossa, hän on useimmiten oikeassa, kävelevä-google. :D 
Rami on aina tappelemassa Nean kanssa ja joskus täällä onkin ollut pystyssä kunnon painiottelut. :D Hieman laiskanoloinen poika kotona, makoilee ja chillailee, kuuntelee outoja juttuja ja rakastaa riemurasiaa. Osaa kuitenkin olla erittäin kohtelias kun sitä vaaditaan. Ramin elämään sopisi myös lause: Life is like a joke! Koska hän heittää hyvää läppää kaikesta. Voisi ehkä harkita urheilun sijaan stand-up komiikkaa tai jotakin näyttelijä/mallin töitä. 



Oi Nea, Nea, Nea.... Mistä minä edes aloittaisin. Toinen päänsärkyni perheessä. Dislikes: tiskaus,liha, oudolta haisevat asiat. Pakkomielteitä, ärsyttäviä mielipiteitä. Ei luovuta väittelyssä koskaan, IKINÄ. Piste. 
Ainoa, jota kovasti kovasti yritän saada olemaan vain oma itsensä, ei Nooran varjossa elävä, ei Nooraa liika idoloiva. Koska tiedän sen olevan rankkaa molemmille osapuolille. 
Nean suusta voit kuulla sanoja: "haistakaa paska! Kaikki muut paitsi Babi." "Mä muutan mummulaan!" "Te pidätte mua nälässä!" :D
Nea ei pidä mitään salassa, ainakaan meidän perheen välisissä jutuissa useimminkaan, eli esimerkiksi jos sanon Ramista Nealle jotakin, hän luultavasti suuttuessaan minulle kertoo sen Ramille. Neasta saa kyllä hyvän kaverin ja hän antaa anteeksi helposti. Menettää hermonsa helposti niin kuin muutkin perheessään. On outo, mutta silti joskus niin herttainen. Joka kerta tsiikailee itseään peilistä siitä ohi kävellessään. (niin kuin Rami ja Noorakin.) Neasta ei oikein koskaan pääse kunnolla perille, eikä tiedä tykkääkö se vai eikö se tykkää sinusta? Sitä selvitellessä.

Kaikki lapset ovat kuitenkin minulle erittäin arvokkaita, ja kuitenkin muistaen että he ovat periaatteessa kaikki vielä teinejä. Eli luultavasti jostakin angstista on kyse, jos ongelmia on heidän kanssa minulla ollut. Joskus toki tosi ärsyttävää, kun muistan kaikki nuo temput ja tekisi mieli korjata heidän mokat heidän puolestaan, mutta pakko se on antaa heidän elää omat vaiheensa läpi. :)

Tässä tää siis oli. Toivottavasti oli mukava lukea perheestäni enemmän!

P.S. Aishahan ei varmasti esittelyjä kaipaa, kun melkein aina hänestä puhun ja tulen puhumaan jatkossakin, siksi en tehnyt hänestä tällä kertaa. :) <3

- Eveliina

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti